Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stef Kusters - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stef Kusters - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: S&E

Blijf op de hoogte en volg Stef

15 December 2017 | Thailand, Chiang Mai

Gisterochtend met de trein aangekomen in Chiang Mai. Hier hebben we een taxi gepakt naar het centrum, waar we even wat wilde gaan ontbijten, om vervolgens door te gaan naar het hostel. Na een half uur rond gelopen te hebben, hadden we nog steeds geen wafels en eieren gevonden (hier hadden we zin in). We hadden dus maar besloten om alvast naar het hostel te gaan om in te checken en daarna wat te gaan ontbijten. Echter vonden we geen taxi die wist waar ons hostel lag, zelfs niet wanneer we het lieten zien op google maps. Na 3 taxi’s hadden we een jonge tuktukdriver zo ver gekregen om ons, met de navigatie op mijn telefoon, naar het hostel te brengen. Deze lag een aantal km van het centrum af. We reden door de wijk en vroegen ons af waar we terecht zouden komen. Toen we uiteindelijk aankwamen en de kamer hadden gezien, was het toch wel echt wonderschoon. We hebben een prachtig uitzicht vanaf ons balkon, we kijken zo tegen de bergen aan die om Chiang Mai heen liggen. Eerst hebben we ons even wegwijs gemaakt rondom het hostel en hier zijn we ook ergens gaan ontbijten, ondertussen was het al half 2, maar we hebben weer heerlijk gegeten (60 bath, 1,56 euro; voor ons tweeën uiteraard). Daarna even lekker opfrissen en met een uber richting Wat Phratat Doi Suthep (boeddhistische tempel) Toen we boven op de berg kwamen en het uitzicht zagen, vonden we de 309 trappen meer dan de moeite waard. Ikzelf ben nog even de tempel in geweest. Dit was echt prachtig. Er stonden, zaten, lagen onwijs veel verschillende, gouden en groene boeddha’s. Ook werd hier om 1800 een ceremonie gehouden waar een aantal monniken bij waren. Echter had ik er niet veel zin in om dit af te kijken, want er waren veel te veel toeristen die de monniken stoorden door gewoon geluid te maken of erdoorheen te lopen. Respectloos als je het mij vraagt, maar goed.... daarna heeft Emily nog een heerlijke wafels met banaan gehad, waar we die ochtend naar opzoek waren geweest (happy wife, happy life, they say). Daarna weer op naar het centrum want we wilden graag een Muay Thai wedstrijd bijwonen. Emily had na die wafel geen honger meer, maar ik natuurlijk wel. De taxi chauffeur had ons afgezet bij een marktje waar ik eten had besteld. Niet wetende wat ik had besteld nam ik mijn eerste hap en ik stond in vuur en vlam. Mijn god, wat was dat pittig!! Het zweet brak me overal uit... Vond Emily natuurlijk wel leuk om te zien, maaar ik heb het hele bakje leeg gegeten! Het was even zoeken naar waar de wedstrijd zou zijn, maar hierdoor hebben we wel veel leuke straatjes gezien. Ook hebben we hier voor het eerst goed kunnen meemaken hoe de ladyboys in Thailand zijn en wat de vrouwen doen om wat meer geld te verdienen. Emily keek zich de ogen uit en ik voelde me maar ongemakkelijk. Aangekomen bij het stadion, begon om half 10 de eerste wedstrijd. Meteen na de eerste ronde was deze wedstrijd gedaan, de jongen uit de rode hoek had zijn schouder uit de kom, het was allemaal zo snel gegaan dat we niet precies hebben gezien of dit door een klap kwam of dat hij verkeerd was gevallen. Na 10 minuten trekken en duwen hadden ze zijn schouder nog steeds niet teruggezet en moest hij in een onwijs rare houding de ring uit klauteren. De rest van de wedstrijden waren ook leuk om te zien, maar natuurlijk niet zo indrukwekkend als die eerste. Na de wedstrijd zijn we weer terug gegaan naar het hostel om lekker te gaan slapen, want we hadden vandaag ook weer een drukke dag voor de boeg. Echter hebben we eerst nog een mooi honden concert moeten aanhoren van 10 minuten voordat we fijn naar dromenland konden.
Vanochtend om 10 over 7 ging de wekker weer. Om half 9 werden we opgehaald voor onze eerste tour. Als eerst hebben we ander half uur achterin een taxi gezeten, samen met 5 anderen. Om 10 uur kwamen we ergens in de bergen aan, hier begon onze ‘jungle trekking’ van 2 uur. Tijdens deze trekking liepen we langs een rivier die we een aantal keren moesten oversteken omdat het pad aan de andere kant verder ging, dit deden we over bamboe bruggetjes en soms moesten we ‘springen’ van steen naar steen. Vaak was het pad erg smal en stijl, hierdoor heb ik Emily’s mooie klim en klauteren kunsten weer kunnen bewonderen. Wat we om ons heen zagen tijdens deze toch was ongelofelijk. Het was zó mooi. Bomen van zeker 50 meter hoog (misschien wel hoger), kleine watervalletjes en onwijs grote spinnen. De natuur was ge-wel-dig! Uiteindelijk zijn we aangekomen bij de Huaysatan waterval. Hier zijn we even het water ingegaan om wat foto’s te maken, maar wat was dat water koud! Het was ook echt een opgave om in het water te komen, aangezien overal stenen lagen, maar de foto’s zijn geschoten! Daarna weer terug naar het begin punt van de tocht, waar we heeeerlijk te eten kregen. Voor de mensen die Emily goed kennen, hier kan ze wel gewoon genieten van ananas, zonder dat haar gehemelte open ligt. Daar maakt ze dus ook alle gebruik van en heeft zich flink wat ananas naar binnen gewerkt. Heerlijk om haar zo te zien genieten. Even nadat we allemaal klaar waren met eten zagen we een salamander over de grond rennen, waarop de gastvrouw zei ‘salamander?’ ‘Kijk dan maar eens naar boven, spin’. Aan de reactie van anderen en doordat Emily wegrende, wist ik genoeg, dit kon geen kleine zijn. Ik besloot dus om niet om te kijken en ben gewoon rustig blijven. Nadat ik mijn drinken op had, Emily maar niet terugkwam en ik bij haar wilde gaan staan, heb ik toch maar even op gekeken. Het was inderdaad een joekel van een spin... en guess what, ik ben er zelfs nog een foto van gaan maken. Emily had haar ananas en ik had mijn haren niet rechtop staan van dit monster! wat een lunch... Daarna zijn we doorgegaan naar de volgende stop. Hier zijn we gaan raften. Dit ook weer ontzettend leuk en mooi. Tijdens het raften zagen een olifant de rivier ingelopen, awesome dat dit was! Ook zijn wij met zijn tweeën even het water ingegaan om met de stroming mee te dobberen. Nadat we klaar waren met raften zijn we naar de volgende en laatste stop gereden. We kwamen aan bij de ‘Bamboo elephant family care’. Hier lopen olifanten die weggehaald zijn uit het circus en olifanten die hard moesten werken voor de mens. We hebben deze olifanten gevoerd, geaaid, een medicijn voor ze gemaakt en gewassen in een rivier. Ook hebben we hier natuurlijk veel foto’s gemaakt en een aantal dingen geleerd over de olifanten. De olifanten hebben het onwijs goed hier! Er wordt goed voor ze gezorgd en ze hebben alle vrijheid om te gaan en staan waar ze willen. Elke olifant heeft een persoon die constant op hen let, zodat ze niet te ver weglopen van hun verzorgingsplek, er staan namelijk nergens hekken om ze daar te houden. Hierna zijn we weer ander half uur onderweg geweest naar ons hostel. En nu gaan we ons lekker verzorgen en daarna een hapje eten in het centrum. Vanavond zullen wij op tijd ons bed opzoeken, want morgen gaan wij met de scooter naar onze volgende bestemming, Pai. Tot de volgende keer maar weer!

  • 15 December 2017 - 14:46

    Angelique En Ger En Joey:

    Toppie verslag weer. Haha een SPIN en jij gaat een foto.maken vind het knap van je. Hele dikke mus van ons hier in t koude nederland. Liefs angeliwue (mama)

  • 15 December 2017 - 15:12

    Mam:

    Nou Stef, daar wil ik wel bewijs van zien dan........kom maar op met die foto!!

  • 15 December 2017 - 20:52

    Carola En Mo:

    Hahaha ik had die reactie van jou wel willen zien toen je de reactie zag van de mensen op de spin! En er dan toch rustig onder blijven.. ik vind het knap van je! Mo en ik willen dat bewijs toch ook wel eens zien! Show us that picture!! En wat een gave ervaring om dat met die olifanten mee te maken. Echt super!

  • 16 December 2017 - 07:13

    Max:

    Zo te lezen maken jullie genoeg mee en maakt dit tot een super trip.
    Geniet van het verslag van iedere dag!! Zo zijn we toch een beetje bij jullie!!
    Amuseer jullie!

  • 17 December 2017 - 15:57

    Nicole :

    hey luitjes,
    op die dikke week dat jullie al onderweg zijn hebben jullie toch alweer heeelll veell gezien en meegemaakt. ik geniet van jullie verhalen. ben benieuwd naar volgende bericht!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Koh Tao

05 Januari 2018

Koh Lanta

27 December 2017

Krabi

21 December 2017

Overal en nergens

17 December 2017

Het relaxte Pai
Stef

Thailand show us what you got....

Actief sinds 09 Dec. 2017
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 7593

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: