Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Stef Kusters - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Stef Kusters - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: S & E

Blijf op de hoogte en volg Stef

27 December 2017 | Thailand, Krabi

Terug van weggeweest

Nou, daar zijn we weer hoor. We kwamen erachter dat het vorige blog niet helemaal erop stond, maar voor de helft. Dus die mogen jullie ook nog eventjes aflezen...

Nadat we 's ochtends in Krabi voor ons huisje zaten zijn we doorgegaan naar het zwembad op het resort, eindelijk weer eens zwemmen in deze hitte.
Na onze ochtend sport in het zwembad zijn we door gegaan naar het strand in Krabi gegaan. Het was jammer genoeg heel erg toeristisch maar ondanks dat toch mooi. Onze eerste echte relaxdag zonder dat er iemand ziek is. Nee echt genieten van het weer, van elkaar en het lekkere eten. Nadat we een halve dAg op het strand hebben liggen bakken zijn we eens gaan kijken waar we lekker konden lunchen. Op weg naar de lunch kwamen we langs allemaal winkeltjes waarin ze vanalles verkochten.
Maar we zijn slim geweest en hebben niets gekocht, zodat we meer plaats overhouden voor souveniertjes. Haha grapje, of toch niet...
We kwamen aan bij een leuk strandtentje felle kleurtjes en leuke tafeltjes. Yes, hier gaan we zitten dachten we.
Stef had een verse kokosnoot en sticky Rice met mango ik had fried Rice met groenten en kip. Heerlijk!
Nadat we lekker hadden gegeten zijn we nog eventjes terug gegaan naar het strand om nog even te bakken. Het werd steeds later en de zon werd mooier en mooier, zo’n mooie zonsondergang hebben wij allebei nog nooit gezien. Ik zou niet weten hoe we hem moeten omschrijven maar gelukkig hebben we er foto’s van. Toen kwam de grote vraag, gaan we terug naar ons huisje of gaan we aan het strand eten. We waren beide kapot maar het was hier toch zo leuk. We hebben besloten om aan het strand van Krabi iets te eten.
We kwamen een leuk tentje tegen met uitzicht over de zee, prachtig. En natuurlijk weer lekker eten, Stef had rijst met kip en groeten en ik een PIZZAAAAA. Hier hebben we genoten van het eten, het weer en niet te vergeten het uitzicht. Nadat ons buikje weer vol zat zijn we op zoek gegaan naar een taxi naar huis.
Makkelijker gezegd dan gedaan, alles reed langs of ging niet terug richting ons huisje. Op een gegeven moment hebben we aan een politieagent gevraagd wat we moesten doen. De mensen hier zijn zo vriendelijk en willen altijd helpen. Hij vertelde ons dat we de bus moesten nemen hij bleef zelfs bij ons staan om een busje aan te houden. Zo gezegd, zo gedaan. En daar zaten we in de bus terug naar ons paradijsje. Eenmaal aangekomen zijn we gaan douchen en beide als een blok in slaap gevallen. Het was een prachtige dag maar ook vermoeiend.

Vandaag wakker geworden in een mooi Krabi, ontbijt zat bij de overnachting. Simpel maar wel lekker.
We hadden besloten om eens naar het dorpje te lopen om te kijken wat er allemaal was. Het weer was niet echt geweldig dus opzich wel een goeie dag voor een beetje sightseeing. Aangekomen in het stadje zijn we op zoek gegaan naar lunch. Nou zeg, vreselijk. We vonden maar niets wat ons aanstond en we zijn beide niet echt lastige eters en zeuren. Maar dit was 3 keer niets. Uiteindelijk van alle ellende maar ergens gaan zitten. Dat doen we nooit meer! Smerige rijst en de meest smerige ijsthee ooit! Chemisch groen met een afschuwelijke nasmaak. Misschien de volgende keer niet meer settelen for less.
Na onze vreselijke lunch zijn we op zoek gegaan naar vervoer naar de Tiger Cave Temple, we hadden hier veel goede dingen over gelezen. Het is een tempel gewijd aan tijgers, het gerucht gaat rond dat hier vroeger tijgers zaten. De mensen uit het dorp zouden de dieren horen brullen. Op een gegeven moment hebben ze besloten om verder de bergen in de gaan om te zoeken naar tijgers. Deze hebben ze echter nooit gevonden. Naderhand is de tempel de ‘Tiger Cave Temple’ genoemd. Er staan veel beelden van tijgers in en je kunt er een gebed doen.
Nadat we de mooie grot hadden bezichtigd vervolgden we onze weg naar de 1237 trappen richting de gouden buddha. Jezus wat een tocht. We hebben er 3 kwartier over gedaan om boven te komen, ik was he-le-maal gesloopt. Tijdens onze weg naar boven kwamen we allemaal aapjes tegen. Beneden aan de trappen stond al dat je goed op je spullen moest letten omdat de aapjes het anders zouden pikken. Ontzettend leuk deze diertjes. Ze lopen een stukje met je mee naar boven, draaien rondjes om je heen en maken gekke geluiden. Eenmaal boven aangekomen was het uitzicht adembenemend. Wauw, dat waren de 1237 trappen dubbel en dwars waard!
Prachtig was het hier. We weten niet zeker of de zogenaamde gouden buddha wel van echt goud was maar hij was wel heel erg mooi.
We hebben wat rondgelopen en genoten van waar we zijn en hoe gelukkig we zijn.
Toen kwam het, de tocht naar beneden. Al die trappen die niet allemaal van gelijke hoogte zijn of afstand tussen elkaar naar beneden klauteren. Dit ging beter dan verwacht want binnen een kwartier stonden we alweer beneden aan de berg. We zijn weer met de taxi richting ons huisje gegaan. Onderweg nog even gestopt bij de 7eleven (de backpacker supermarkt van Thailand) om wat lekkers te eten en te drinken te halen om ‘s avonds voor ons huisje te nuttigen.
Samen hebben we een super chille avond gehad en hebben we besproken wat we allemaal al gezien hebben samen.
En dan.. bedtijd. Aangezien we de volgende ochtend op tijd opgehaald worden voor de reis naar onze volgende bestemming. Koh Lanta.

• 27 December 2017 - 07:21

Max:

Geweldig weer incl fotos!!
    Ik geniet met jullie mee
    ❤️❤️❤️ rustig en geniet he