Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Stef Kusters - WaarBenJij.nu Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Stef Kusters - WaarBenJij.nu

Koh Lanta

Door: S & E

Blijf op de hoogte en volg Stef

05 Januari 2018 | Thailand, Ko Lanta


Om 8 uur ging de wekker want om half 9 stond het busje klaar om ons naar Koh Lanta te brengen.
De minivan zat voller dan vol. Op elke stoel zat iemand en dan ook nog eens alle backpacks van iedereen erin gepropt.
Maargoed, we waren onderweg.
Stef had op internet gelezen over een hutjesdorp. Je kan hier niet reserveren, je moet ernaartoe gaan en hopen dat de eigenaar je aardig vind en je hem aanstaat. Is dit het geval dan krijg je een hutje en zo niet zegt hij simpelweg dat er geen plaats meer is. Vol goede moed gingen we erheen. En ja hoor, hij vond ons leuk want we mochten er slapen. We hadden verwacht dat we er 2 nachten zouden blijven slapen, al zijn dat er wel iets meer geworden.
De 1e dag hebben we wat rondgelopen en zijn we naar de freedom bar gegaan waar we de rest van de dag zijn blijven plakken ( 6 uur om precies te zijn) Wat een geweldig leuke plek. Leuke muziek, leuke mensen en een vuurshow die een uur duurde. Ze zwaaide met vuurfakkels en gooide ze de lucht in, heel indrukwekkend om te zien.
Rond 12 zijn we naar ons hutje gegaan om onze eerste nacht in Koh Lanta te slapen.
Toen we volgende dag wakker werden voelde ik me niet lekker. Ik had buikpijn en moest overgeven.
Ik ben die dag in bed gebleven en Stef is helaas op kerstavond in zijn eentje moeten gaan eten..
De volgende ochtend voelde ik me alsnog niet helemaal top, toch had ik geen zin in weer een dag in bed te liggen dus hebben we een scootertje gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen.
We zijn strandjes gaan opzoeken waar het niet wemelde van de toeristen. Op elk strandje liepen kleine krabbetjes. Top.. hier ging ik dus echt niet liggen, wat als ze mij in m’n billen zouden prikken. Nee nee, ik heb mooi van een afstandje gekeken en Stef is op onderzoek uitgegaan.
Die kleine dingen lopen echt belachelijk hard, daarbij zijn ze ook nog eens slecht te zien omdat ze dezelfde kleur hebben als het zand.
De wegen in Koh Lanta waren echt vreselijk, hobbels, gaten en gewoon stukken weg die verdwenen waren. De wegen in Duitsland zijn er niets bij.
We kwamen ook in het oude gedeelte van Koh Lanta, oude huisjes en hutjes. Echt een geweldig plekje. Stef heeft voor de verandering weer lekker gegeten en een meloensapje gehad. Sinds we in het zuiden zijn neemt Stef steeds vaker een meloensapje, en lekker dat hij het vindt. Hij raakt er een beetje verslaafd aan haha. Ik heb ook heerlijk gegeten, droog brood met lucht erop. Jummie, maar ik heb het wel binnen gehouden.
Na onze verkenningen zijn wij ons gaan opfrissen voor ons eerste kerstdag diner. Ik voelde me al wat beter en had echt zin in pasta. We zijn heerlijk gaan uiteten, nog geen 5 meter van het strand af. Prachtige locatie en heerlijk eten. We hadden beide een voorgerecht, hoofdgerecht, Stef had een cocktail en ik een cola. Dit alles was nog geen 15 euro, dat laat zich goed doen toch?!
We wilden een beetje op tijd naar bed want de volgende dag zouden we gaan eiland hoppen, met een bootje mooie eilandjes bezoeken en snorkelen.
De ochtend ging wat moeizaam, we werden later opgehaald van verwacht want de chauffeur had de verkeerde mensen meegenomen en kwam daar op de pier pas weer achter, toen moest hij weer terug om de mensen af te zetten en ons op te pikken.
45 minuten later dan verwacht kwamen we aan. De boot was volgepropt. Ondanks dat was het wel een leuke trip.
Toen we bij de eerste plek aankwamen konden we allemaal het water inspringen om te snorkelen. Vreselijk, echt niets voor mij. Zout water in m’n ogen en in mijn mond, wat is dat toch vies.. vroeger als ik pijn aan m’n tanden had dan moest ik met zoutwater spoelen van mijn oma. Toen gruwelde ik er al van.
Stef heeft echt genoten van het snorkelen. Als een vis in het water ging hij overal kijken en de vissen achterna.
Na een half uurtje vertrokken we naar de 2e plek. Op de boot was fruit, genoeg voor iedereen maar er waren een aantal mensen die het nodig vonden om 4/5 stukken te nemen waardoor er niet genoeg was voor iedereen. Stef en ik hebben ons echt vreselijk zitten op te vreten aan die mensen.
Aangekomen bij plek 2, dit was de emerald Cave, we moesten in een treintje door een donkere grot zwemmen om er zo aan de andere kant uit te komen. Het was een klein stukje strand omringt met rotsen. Jammer genoeg zag het er op internet mooier uit al was het alsnog sjiek om te zien.
Er was een dame die volgens ons nog nooit van een zwemdiploma had gehoord, jeetje, ze spetterde iedereen nat en iedereen kreeg het zoutwater overal, alweer gruwelde ik en Stef was zich aan het opvreten aangezien ze voor hem zwom.
Ik heb echt gelachen om zijn opmerking en reacties. Mensen die Stef kennen en weten hoe hij is begrijpen dat zijn lekker droge opmerkingen mij ontzettend opvrolijkte.
Toen we terug kwamen op de boot gingen we naar het 3e eiland waar we ook gingen lunchen. De jongens van de boot maakten alles klaar en we konden in de rij gaan staan voor ons eten. En ja hoor, die 2 asociale flapdrollen die al het fruit namen alsof ze alleen op de boot zaten ( we waren ongeveer met 50 mensen) stonden als eerste in de rij en gingen natuurlijk ook weer als eerste hun 2e bord halen. Stef en ik waren er echt van onder de indruk hoe bleud sommige mensen zijn. Gelukkig maakte het strand, de zon en het uitzicht veel goed. We zijn samen de zee in gegaan en hebben gekeken naar visjes. Wat een prachtig eiland. Mooi strand en ontzettend helder water, simpelweg geweldig.
Dit was het laatste eiland waar we naartoe gingen. Iedereen de boot op en terug naar Koh Lanta. Op de terugreis werd er weer fruit uitgedeeld. Stef en ik hebben ons lekker als Hollanders gedragen en 2 stukken gepakt...
Lekker puh.
Toen we terugkwamen bij Bee Bee’s (onze super leuke slaapplek in de hutjes) zijn we ons gaan opfrissen voor 2e kerstdag. We zijn naar het strand gelopen en hebben een restaurant uitgekozen. Stef zag meteen al dat er verse vis in het ijs lag, dit wilde hij graag een keer proberen. We zijn gaan zitten en Stef is zijn eigen vis gaan uitzoeken die ze vers voor hem gingen bereiden op de BBQ.
Daar heeft hij echt van genoten, hij vond hem heerlijk zelfs ik vond hem lekker.
We zijn nog even blijven plakken, hebben een toetje gegeten en een wandeling over het strand gemaakt.
Ons laatste dagje hebben we heerlijk geluierd in de hangmatten en op het strand gezeten. De volgende dag zouden we om 10 uur opgehaald worden en beginnen we aan onze reis naar Koh Tao..

  • 05 Januari 2018 - 18:13

    Mam:

    Wat een geweldige avonturen. Super!!
    Ik geniet echt volop van jullie verhalen, zo ben ik er ook een beetje bij.
    Dikke kussen, mam

  • 18 Januari 2018 - 15:29

    René:

    Geweldig verhaal!
    Mooi om te lezen dat jullie vollop genoten hebben, ook ondanks wat ergernissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2018

Koh Tao

05 Januari 2018

Koh Lanta

27 December 2017

Krabi

21 December 2017

Overal en nergens

17 December 2017

Het relaxte Pai
Stef

Thailand show us what you got....

Actief sinds 09 Dec. 2017
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 7562

Voorgaande reizen:

09 December 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: