Het relaxte Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stef Kusters - WaarBenJij.nu Het relaxte Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Stef Kusters - WaarBenJij.nu

Het relaxte Pai

Door: S&E

Blijf op de hoogte en volg Stef

17 December 2017 | Thailand, Chiang Mai

Gisterochtend zijn we in om 9 uur een scooter gaan huren om naar Pai te gaan, maar voordat we aan onze lange tocht begonnen zijn we eerst nog even wat gaan ontbijten in het centrum van Chiang Mai. De dag van te voren zagen we namelijk dat we hier wél konden ontbijten (logisch ook, je moet alleen even weten waar natuurlijk). Na het lekkere ontbijt zijn we begonnen aan onze tocht van 5 en half uur. Deze rit was onwijs mooi, maar ook belachelijk koud. Onderweg zijn we voor de verandering weer gestopt bij een waterval, hier hebben we wat rond gelopen, wat foto’s geschoten en natuurlijk weer lekker wat gegeten. Toen we eenmaal in de bergen kwamen koelde het flink af, en wij optimisten hadden allebei een korte broek en shirt aan... niet zo slim, we hadden het ijskoud en wilde zsm aankomen in Pai, echter duurde en duurde het maar. Het was namelijk een tocht van 136 km en 726 bochten... uiteindelijk kwamen we op het briljante idee om stoffen zakdoekjes om onze armen te binden. Dit was eigenlijk meer voor het idee, want echt warmer was het niet. Daar kwam ook nog eens bij dat arme Emily pijn aan haar billetjes had. Beetje raar? Hoe kan dit nou? Nou, Emily was heel galant onderuit gegaan bij de olifanten afgelopen vrijdag en was dit helemaal vergeten. Lekker pijnlijk voor haar stuitje dus.
Toen we nog 20 km moesten begon het weer wat warmer te worden en begonnen de ijspegels aan onze neuzen te smelten. Blij dat we waren! Ondanks de kou zijn we wel echt door een prachtige omgeving gereden, we hebben ons weer de ogen uitgekeken. Eindelijk aangekomen in Pai zijn we meteen doorgereden naar onze slaapplek. Toen Emily zag dat het ‘hutje’ waar in moesten slapen niet helemaal dicht was en er salamanders binnen liepen, zag ze er nogal tegenop om hier te gaan slapen. Na deze ‘tegenslag’ zijn we richting Pai Canyon gegaan om de zonsondergang te bewonderen. We hebben hier niet ver gelopen, aangezien we allebei hoogte vrees hebben en het wel heeeele smalle paadjes, met stijle afgrond waren. We hebben dus een veilig plekje opgezocht en hebben daar even zitten genieten van het wonderschone uitzicht. Daarna zijn we richting centrum gegaan, hier moesten we namelijk onze backpack ophalen, want die hadden we niet meegenomen op de scooter maar deze werd met een busje naar Pai gebracht. In het centrum aangekomen was er een street market (deze is er iedere avond), hier hebben we gisteravond dus natuurlijk nog overheen gelopen. Wow wat was dit geweldig, echt niet uit te leggen. Ik kreeg de tranen in mijn ogen en heb wel 100 keer gezegd dat ik het geweldig vond. De mensen die er rond liepen, de sfeer, het eten (oh wat hebben we hier veel geprobeerd en het meeste was nog lekker ook), de muziek, alles. Ik heb geen idee hoe ik moet uit leggen hoe het centrum van Pai is, het is perfect! en precies zoals ik heb gelezen op internet. Het is een hippie stadje, het backpackers walhalla. Ik zou iedereen aanraden het zelf eens mee te maken. Wij voelen ons hier helemaal op onze plek! Na een lange, zware, vermoeiende dag moesten we dus alsnog met 2 backpacks, 1 rugzak en 2 personen op één scooter terug naar onze slaapplek (het is helemaal goed gegaan!). We hebben ervoor gekozen om de scooter nog een dag langer te huren, want dat is de makkelijkste manier om je hier te verplaatsen. Aangekomen bij onze hut moest ik van Emily de klamboe ophangen, voor de salamanders natuurlijk (en andere dieren die eventueel ook naar binnen konden kruipen). Daarna zijn we lekker gaan slapen, al was het wel een stuk kouder tussen de bergen in.
Vandaag hebben we een chille relax dag gehad, iets wat precies goed past bij dit dorpje. Vanochtend zijn we vroeg naar de hotsprings gegaan, hier hebben we lekker een paar uur in het warme water gezeten, wat wel nodig was na die koude nacht. Daarna zijn we weer richting centrum gegaan, waar we als eerste weer lekker wat hebben gegeten en waar ik vervolgens 2 en half uur op een stoel heb gezeten met drie vreemde vrouwen om me heen. Deze vrouwen zijn al die tijd bezig geweest met dreads draaien. Met als resultaat dat ik nu mijn hele hoofd vol heb zitten met dreads. Emily heeft mij in die tijd even verlaten en is lekker naar de manicure geweest en heeft nu weer mooie nagels. Daarna hebben we weer over de street market gelopen, wéér veel geproefd en wat kleren gekocht. Dit was eigenlijk onze dag vandaag. Nu zitten we nog even verder te chillen voor ons hutje en morgen vertrekken we weer richting Bangkok, om ons vervolgens naar het, hopelijk, prachtige zuiden te verplaatsen.

• 17 December 2017 - 16:59

Mam:

Ja dat lijkt mij ook wel wat, Pai!
    En wat vind ik die dreads geweldig! Echt jij! Super! Moet me inhouden om die foto niet naar iedereen door te sturen

• 17 December 2017 - 17:00

Mam:

Ja dat lijkt mij ook wel wat, Pai!

• 17 December 2017 - 17:06

Angelique:

super verslag. Blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Kan alleen geen fotos zien (zal wel iets niet goed doen) maar zie ze wel als jullie er weer zijn. Dikke kus mama angelique

• 17 December 2017 - 17:13

René:

Super wat jullie weer meegemaakt hebben, echt genieten geblazen.
    Fijne reis naar Bangkok.
    Tip: af en toe een fotootje bijplakken! (Als het niet teveel MB's kost

• 17 December 2017 - 20:35

Kuschkes Oet Gebrook:

Wij zijn wat later aangesloten en hebben zojuist alle verslagen gelezen. Het lijkt het alsof wij naar 3 op Reis aan het kijken zijn in onze gedachten. Geniet er samen lekker van en "kiek oet".
    Wij dachten dat het aan ons lag dat wij geen foto's konden vinden, maar nu zijn wij gerust gesteld :)
    Knuffels en kusjes voor jullie allebei.

Tot het volgende verslag. xxx

• 18 December 2017 - 19:25

Nicole:

weer een prachtig verslag van jullie reis uit het noorden van Thailand.
    goede reis naar het zuiden van Thailand.
    en blijf genieten!!!!!!!!

• 22 December 2017 - 09:17

José:

Hahahaha, als je naar zo n warm land gaat kun je je nog wel eens vergissen met de kou die er ook kan zijn. Maar het blijft gaan om temperatuursverschillen. Morgana en ik hadden het ook een keer koud en het was notabene 26 graden. Echter de temperatuur was kort vooraf nog ca 40 geweest. 14 graden verschil voel je gewoon.....

Leuk om te lezen dat het eten zoooooo goed bevalt en het enthousiasme over pai